כלבה מופלאה בחזית

כלבת הלברדור ששמרה על חיילי גדוד "רותם" של גבעתי בכפרים בדרום לבנון

מאת: יוני לובלינר
מנרה

כלבה מופלאה בחזית

עשרות חיילי גדוד "רותם" של גבעתי יצאו ביום שלישי שעבר עם שחר מפעילות מבצעית בכפרים בדרום לבנון. בראש צעד מפקד הגדוד אשר עם הגיעו לשער שנפרץ בגדר הגבול בין ישראל ללבנון סמוך לקיבוץ מלכיה נעצר, פנה לעבר לוחמיו וברך אותם אישית. אחרים זכו לחיבוק אחרים לטפיחה על השכם אבל כולם חשו את אהבתו האמיתית של המפקד שבקש בכך להביע את הערכתו לפיקודיו.

כתב עתי"ם מוסר, כי החיילים חזרו מפעילות מבצעית ארוכה בכפרים בית יהון וחאדתה ומספר כפרים נוספים בדרום לבנון. הם שהו בתחום לבנון מספר ימים בפעילות קרבית שגבתה גם נפגעים. במהלך הפעילות נתקלו חיילי הגדוד במחבלים של החזבאללה, הרגו אותם וחשפו מצבורי נשק ואמל"ח בכפרים.

יחד עם החיילים צעדה כל אותם ימים כלבת לברדור לבנה, מבוגרת. הכלבה יצאה עמם למשימה בשעות הלילה מקיבוץ מלכיה ושהתה עמם כל אותה עת בלבנון. איש לא ידע את שמה ואם היא בהיריון או סתם שמנה משימורי הטונה שאכלה כל היום עם החיילים.

"הכלבה הזו הייתה השומרת שלנו. היא שכבה לצדנו במארבים ולא פצתה פה גם כשנדרשנו לשמור על שקט מוחלט, כדי לא להתגלות על ידי המחבלים. אבל כאשר זקפה את אוזניה והתבוננה לכיוון קבוצת בתים בכפר או חורשה סבוכה ידענו, כי גלתה תנועה חשודה של מחבלים מהחזבאללה. לא אחת הערנות שלה הצילה אותנו והיינו אלה שפתחו ראשונים באש והרגנו מחבלים" ספר אחת החיילים, שהקדים להשקות את הכלבה במים לפני שלגם מהבקבוק בעצמו.

כשעלו החיילים לאוטובוסים הצטרפה אליהם גם הכלבה " היא הקמיע שלנו ומעתה היא תישאר אתנו כל הזמן" אמרו החיילי הגדוד.

amazing-dog-2
השארת תגובה